.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه محسن رضایی به عربستان

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو زنده با شبکه المنار در پاسخ به سوالی درباره اتهام اخیر آمریکا علیه ایران گفت: مهم ترین عامل اتهام اخیر آمریکا به ايران ، فرار از مشکلات بوجود آمده برای اسرائیل و دولت آمریکاست.

رضایی ضمن اشاره به بن بستی که امروز برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بوجود آمده است اظهار داشت: از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گرفته تا جنبش انساني وال استريت و احتضار رژيم صهيونيستي بن بستی را برای آنان بوجود آورده که می خواهند هرطور شده بن بست شکنی کنند. وی ادامه داد: آنها برای خروج از این بن بست، توطئه جدیدی را علیه ایران طراحی کرده اند تا خودشان را نجات دهند اما امروز دولت و ملت هاي منطقه از اهداف این سناریو بخوبي آگاهند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه آمریکایی ها با محوریت اسرائیل سناریوی جدیدی نوشتند اظهار داشت: قصد آنها چالش بین ایران و عربستان است لذا تله ای طراحی شده که می خواهند دولت عربستان را در ماجرایی وارد کنند که به نفع آنها نخواهد بود.

دکتر رضایی با طرح این سوال که ما چه دشمنی با دولت عربستان داریم اظهار داشت: ما با عربستان دشمني نداريم البته از رفتار دولت عربستان در بحرین، یمن و سوریه انتقاد داریم.توصیه ما به دولت عربستان این است که خودشان را هزینه اسرائیل و آمریکا نکنند و وارد ماجرایی که چارچوب آن روشن نیست نشوند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پیشنهاد کرد: بهترین راه این است که عربستان و ایران و تركيه دست در دست هم داده تا مسائلی را که برای جهان اسلام بوجود می آوردند چاره اندیشی کنند فرمانده 8 سال دفاع مقدس در پاسخ به سوالی درباره تحرک نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران گفت: با هر نوع حرکت عليه منافع ملي كشورمان از سوی دشمنان ملت ايران با عکس العمل شدید و بزرگ مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سالهاست می گویند همه سناریوها روی میز ماست اظهار داشت: روی میزتان باشد چکار می توانید بکنید؟ از زمان بوش تاكنون همين حرف ها را مي زديد . فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: عكس العمل ما برای آمریکایی ها و اسرائیلی ها جدي است و آنها خوب مي دانند با آنها چکار خواهیم کرد. البته ما پیش دستی نخواهیم کرد و متناسب با هر اقدامی خود را آماده کرده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی ها یک الگوی رفتاری در منطقه پیدا کرده اند و تصمیم دارند اين الگوی رفتاری را طی سال های آتی در پیش بگیرند. وي ادامه داد: آنها نمی خواهند بگذارند که مصر، عربستان، ترکیه و ایران در کنار هم باشند و یک منطقه واحد اسلامی را شکل دهند. زیرا اتحاد این کشورها با منافع آمریکا سازگار نیست. لذا کشورهای منطقه باید کاملا هوشیار باشند. نظر ما اين است كه يك اتحاديه منطقه اي بوجود آوريم ولي امريكا و اسرائيل مخالف اين اتحاديه منطقه اي هستند.

این تحلیل گر ارشد مسائل نظامی در مورد حوادث منطقه تاکید کرد: تحرکات جدید منطقه نشان می دهد که آمریکایی ها قصد دارند ایران را منفعل کنند تا بتوانند به سوریه حمله کنند اما بدانند ملت های منطقه ساکت نمی نشینند و به صحنه می آیند.

رضايي تاكيد كرد: سوریه ، حزب الله و حماس خط قرمز ماست و اجازه نخواهیم داد برای آنها مشکلی ایجاد شود زیرا آنها خط مقدم جهان اسلام در مقابل اسرائیل هستند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد : به امريكايي ها توصيه مي كنيم مسیري كه انتخاب كرده اند را رها كنند رفتار آنها غیر عقلانی است و دکترین یک دست و 5 هندوانه آمریکایی ها قطعا شکست خواهد خورد لذا بهتر است امور منطقه را به خود كشورهاي منطقه واگذار كنند تا صلح و امنيت و توسعه بجاي تنش و جنگ و درگيري جايگزين شود.

وی درباره مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات منطقه گفت: دولت ترکیه با تناقض آشكاري مواجه است كه از سویی می خواهد به آمریکا نزدیک و از طرف دیگر خواسته هاي مردم خود را پيگيري كند . رضايي ادامه داد: متاسفانه آمریکایی ها راهی را به دولتمردان ترکیه نشان داده اند که به نفع ملت و دولت ترکیه نیست و این مسیری که پیش روی دولت ترکیه قرار داده اند تناقض منافع مردم ترکیه با آمریکا را حل نمی کند. دولت ترکیه اگر بخواهد خواسته هاي مردمش را دنبال كند باید راه ديگري را پيش بگيرد اگر بخواهد با امريكايي ها همكاري كند و خواسته مردم را عملی نکند با ناراحتي مردمش روبرو خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.